16 januari, 2011

Mattes flicka

Ja, Chelsea är verkligen en liten "mammagris"... vill vara nära mig hela tiden och blir så ledsen när jag går till ett annat rum om hon inte hinner med (hon har inte riktigt fattat att hon kan leta efter mig). Eftersom hon är så liten och nyss har lämnat sin mamma, så låter jag henne följa med mig överallt för att skapa en trygghet och tillit. Sen när hon är lite större, så får vi börja träna på att vara "ensam" när jag är på toaletten, duschar eller är borta på riktigt. Så idag när jag diskade, så fick lillskruttan ligga och sova i sin bädd i köket. ;) Ser det också som en bra träning för att vänja henne vid skrammel osv. 

Har också klipp lite klor och dammsugit idag - det fungerade utmärkt! ;) Nu ska jag ta ut Chelsea och Lesley på en liten rastrunda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar