13 februari, 2011

Mammig

Idag har jag börjat ensamträna Chelsea och det går väl inte så bra. :( Har gått ut och stängt ytterdörren och väntat några sekunder och sen gått in igen och det har fungerat... men sen när jag förlänger tiden till kanske 10 sek, så blir det skäll, ylande och pip. Har självklart inte gått in när hon har låtit, utan väntat tills hon har varit tyst några sek, innan jag har gått in. Har inte heller gjort någon "affär" av det hela, utan bara gått in och hälsat lite neutralt. Men efter mina träningspass så har hon varit som klistrad på mig... ja sanningen är att hon verkligen är riktigt "mammig" av sig och det har hon varit hela tiden. Visst är det mysigt att hon verkligen tyr sig till mig och inte är lika översocial som Lesley var (är) som valp, men det är så svårt att försöka sätta gränser. Det skär verkligen i hjärtat när jag stänger toalett dörren och hör hur ledsen hon blir och hur överlycklig hon blir när jag kommer ut igen. :( Vet att jag måste träna henne att vänta utanför toaletten samt ensamträna, men ack vad jag tycker att det är jobbigt- även om jag bara tränar några sekunder än så länge. Men ju äldre hon blir och desto oftare vi tränar såna korta pass, ju bättre kommer det att gå... för ärligt, vem vill alltid ha sin hund med in på toan?    

 Mammas flicka! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar