04 maj, 2011

Agility

Glömde ju berätta om agilitykursen i fredags. ;) Lesley tyckte att det var jätteskoj och allting gick bra, även om hon inte riktigt har fattat grejen med tunneln. Hon springer bara igenom när hon ser mig igenom tunneln på andra sidan, annars så springer hon förbi... Instruktören tyckte att jag skulle testa att klicka in henne i stället, vilket jag har tränat på i veckan. Inte helt perfekt, men det tar sig. :P I kväll är det dags för agilitykurs igen och eftersom Lessie inte riktigt har gått i n i höglöpet, så får hon vara med. 

Vad har mer hänt då? Jo, jag satte på mina pälsbebisar fästingshalsband förra veckan - så förhoppningsvis håller de sig friska från fästingsburna sjukdomar. Vet. ringd också i måndags och sa att det växte bakterier på Chelseas urinodling, så hon skulle skicka det på vidare analys och höra av sig i slutet av veckan. Så då är det antaglingen UVI ändå och inte löp. Hon verkar i vilket fall som helst må bättre för hon är inte lika gnällig nu och kissig. 

Kan inte komma på något mer att uppdatera om just nu, utan vi mår alla bra och träningen går framåt. :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar