12 september, 2011

En ny vecka och nya tag

Förra veckan ägnade jag väldigt mycket tid åt Lesley, eftersom vi ska tävla i lydnad nu på söndag. Träningen går framåt, men vi har fortfarande några moment att finslipa... usch är så trött på lydnad I programmet, så jag kräks snart! :/ Ett första pris och sen ska vi upp i tvåan. :P Hoppas att vi kan knipa ett första pris på söndag eller den 25 sep? Allt hänger nog på mina nerver.

Chelsea har haft någon typ av magsjuka fre-lör. Hon hade feber, kräktes, var slö, hade diarré och ville inte äta. Blev såklart väldigt orolig och ringde veterinären. Hon sa att jag skulle fortsätta och tempa henne och skulle det bli ännu värre så skulle vi åka in. Tack och lov blev hon bättre och igår var hon som vanligt igen. Antagligen hade hon ätit något olämpligt...hm, hon äter ju ALLT så det är egentligen ett under att hon inte har blivit dålig tidigare. :)


Här kommer lite bilder ifrån lydnad och agilityträningen förra vecka. Enjoy!

 Matte vill ha ordning och reda på sina pälsbebisar. :)
 Mina älsklingar
 Chelsea var duktig att vara passiv under träningen
 Busar igång Lessie innan banan...
 Kör
 Snygg stil jag har, haha
 Mot tunneln

 Matte ligger efter...
 Springer som en galning...
 men Lesley hann före

 Så detta är ett bra exempel på när föraren är "felplacerad" inför nästa hinder... hon är fortfarande kontaktsökande och har inte så 100 % hindersug...
 Så konsekvensen blev att Lesley sprang förbi hindret efter tunneln.Jag skulle ha startat tidigare, så jag hade hunnit fram och plockat henne direkt när hon kom ut från tunneln. Men man lär sig av sina misstag.

 Agility action

 Lesley har börjat slarva vid däcket, så det är därför jag visar så tydligt.


 Flyger över muren



 Tittut


 Lite BC still på skruttan. :)

 Chelsea fick också prova på tunneln. Hon är totalt orädd! :)


Tack Håkan för att du följde med och fotade. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar