14 september, 2011

Klossträning

Idag har jag tränat lydnad tillsammans med Angelica och hennes hundar Sami och Grim. Angelica tränar för klass II med Grim och klass III med Sami, så hon är verkligen en bra hjälp för mig. :) Vi tränar platsliggning tillsammans och så brukar hon vara "tävlingsledare" och hjälpa mig med träningen av Lesley. :) Lesley är ganska bra på att sätta sig rätt i utgångsställning, men ibland hamnar hon snett eller sätter sig för långt fram... Chelsea sitter bra i utgångsställning, men fixar inte ingångarna utan hjälp. Frågade därför Angelica om lite tips och hon tyckte att jag skulle köra klossträning, så dem lär sig kontrollera bakdelen. Har läst samt fått detta tips tidigare, men har liksom aldrig provat på det av någon anledning?! :/ Men nu så tänkte jag att jag ska ge detta ett försök, så jag ska leta fram en kartong och se om jag kan få fart på deras rumpor! :P

1 kommentar:

  1. Härligt ! Jag har kört med kloss med Chilla och fått till jättefina ingångar och vändningar - men som allt är det en färskvara och sist jag tränade verkade hon ha glömt att hon har en bakdel. Jag tog fram klossen igen och "vips" kom hon ihåg.....

    SvaraRadera