25 januari, 2011

Suck

Chelsea måste vara tidsinställd?! Hon slocknar kl. 00 och vaknar kl. 06. Visst är det helt okej att hon vaknar, vill ut samt äta frukost, det vill Lesley också (fast hon vaknar i vanliga fall vid 07.30-08). Så jag går upp, rastar mina hundar ordentligt, ger dem frukost. I vanliga fall så brukar jag och Lesley ligga och dra oss någon timme till (om jag inte har skola eller annat) och går jag upp tidigt, så vill Lesley alltid sova efter frukost och rastning. Ja, sanningen är att hon är extremt morgontrött och blir sur om vi ska gå långpromenader på morgonen. Får hon bestämma så käkar och rastas hon vid 07.30-08 och sen sover hon till 11-12 tiden och efter det är hon sugen på en långpromenad och träning...

Ja, denna rutin var ju innan den lilla huliganen kom. :/ För Chelsea är precis som en tidsinställd maskin som går från 0-100 km/h vid 06.00. Här nöjer sig inte fröken med frukost och rastning, nej då det ska busas, bitas, skällas, sno leksaker och framför allt bråka med morgontrötta Lesley. :( Provade alla tänkbara metoder i morse, men fick tillsist ta Chelsea under armen och gå ut på gården och låta henne springa av sig. Visst var jag grinig och trött, men den synen när den lilla ulltussen for runt som en galning på gården fick t.o.m. en sur Ziames att dra på smilebanden. ;) Och helt plötsligt så minns jag allt som jag har glömt/förträngt från Lesleys valptid. Ja, hon var ju precis som Chelsea fast VÄRRE! Hon sov inte 6 h i sträck utan bara 2-3 h de första månaderna och var hur jobbig som helst... men den goda nyheten är ju - det går ju över! Har ju världens finaste, snällaste och lydigaste(?) BC nu, så det är bara att vara konsekvent och härda ut ett tag till med lilla C. ;)

Här kommer en bild från igår och den där bus minen har fröken haft hela morgonen.

Lesley i samma ålder som Chelsea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar