03 januari, 2011

Valpkurs bokad!

Yes, jag och Chelsea fick plats på valpkursen. ;) Ville jättegärna gå kurs för Lena Carlsson www.uppsalahundcenter.se då jag är jättenöjd med hennes tävlingslydnadskurs och privatkurs. Gick en privatkurs för henne då Lesley har varit bolltokig och jag kände att jag behövde hjälp med detta. Vi tränade intensivt i 1 h och efter var 3,5 års besvär med bolltokighet borta! ;) I alla fall så börjar kursen v. 4, men Lena tyckte att Chelsea är lite för ung då (hon är 10 veckor då) så vi bestämde att jag skulle gå första veckan själv och träna henne hemma i lugn och ro, sen andra veckan var ändå teori så då är inga valpar med... så Chelsea får vara med från och med v.6 (då hon är 12 veckor) och det blir ju perfekt för då ska hon ju få sin spruta mot valpsjuka och påfyllning av parvo.

Det känns ialla fall jättebra att ha kursen bokad och klar... Nu är det bara lill-skruttan som fattas. I morgon ska jag nog ta en sväng till hundbutiken och löpa lite saker till henne. Ska försöka att inte gå bananas i butiken och köpa en massa onödigt och "fint" som ändå går sönder. Det får bli halsband, koppel, valpbädd, leksaker, matskål och filt. Sen ska jag åka till plantagen och köpa kompostgaller,  nästan det viktigaste av allt när man har en liten vild väppling. ;) Nej, nu måste jag kila ner till tvätten och sen blir det lite lydnadsträning med Lesley. Kram Zia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar