26 februari, 2011

Typiskt då...

Att Chelsea växter är väl ingen nyhet, 9,6 kg väger denna 14 veckors huligan just nu. ;) Och att hon växter gör ju att både valpbädden, halsband och koppel började kännas fjuttigt... så vi åkte i väg till hundbutiken och skulle investera i ett billigt halsband och koppel, eftersom hon fortfarande växter ...och vad kommer vi hem med då? Självklart ett chockrosa "Hurtta halsband" för 200 kr. :S Men när Chelsea provade det så kunde jag inte säga nej, hon var alldeles bedårande söt i det. Men det fick bli ett billigt nylonkoppel som kompromiss och dessutom så drog matte in på ny valpbädd också. Chelsea har ju faktiskt förstört Lesleys Bia bädd, så nu kör jag budget alternativ med en gammal bäddmadrass och jag har pimpat upp med ett påslakan. Dessutom så har ju båda hundarna både tillgång till soffan, min säng samt en egen säng/ gästsäng så de dör nog inte av att vänta några månader på en varsin ny Bia bädd. ;)

Hämtade dessutom ut en 3 kg gratis valpfoder från Eukanuba värt 249 kr - det tackar jag för! ;) Lesley äter det fodret, men vuxenfodret såklart. Chelsea äter än så länge Robur, men har ju bonuskort på Eukanuba så jag ska övergå till det om någon månad och min Glufs Glufs lär väl inte tacka nej till det. Fick också en väldigt trevlig broschyr från Eukanuba med fina valpbilder och bra info- kul! ;)

Vad har jag mer att berätta då? Ja, träningen går framåt och jag har börjat "växla upp" lite nu och ställa lite mera krav och C är fortfarande följsam, lättlärd och utvecklas i en positiv riktning. Var ju lite feg när Lesley var valp och tänkte hela tiden "vi kan träna det sen, hon är så liten ännu" men faktum är att man inte ska skjuta upp träningen för helt plötsligt så är den lilla valpen stor och då är det bara onödigt att man har "slösat bort" flera månaders träning. Så länge som man anpassar träningen till åldern  och att man jobbar med positiv inlärning, så är det inte fel att ställa lite krav. Som sagt det går framåt och hon är fortfarande väldigt jämn i sin utveckling och det känns skönt. :) Valpkursen går också väldigt bra, vi tränade förbud och inkallning sist och det gick bra, men skruttan blev lite trött på slutet och somnade på golvet. :P 

Och lilla Lesley får jag inte heller glömma bort... hon mår jättebra och vi har tränat en hel del lydnad i dag, så nu sover hon nöjd och belåten i soffan. <3 Här kommer lite bilder...
 Då poserar jag med nya halsbandet då. Nehe så den här posen duger inte då?
 Då kör jag fågelholken då. :P
 Lite dyrt, men ack så fint! :)
 Trångt i valpbädden
 En gratis säck.
 Handvärmare har räddat mig i vintern och boken från Eukanuba.
 En BC väppling
Aussie väpplingar

1 kommentar:

  1. Ibland behöver man shoppa - det bara är så ;) Chilla har en orange Hurttasele som hon är jättefin i.

    SvaraRadera