19 mars, 2011

Chelsea har varit en söderböna

I går åkte jag och Chelsea till min pojkvän i sthlm, medan Lesley fick stanna hemma med Håkan (min inneboende/kompis/arbetskamrat). Det var första gången som Chelsea skulle åka tåg, pendeltåg, tunnelbana och sova på nytt ställe med mig ... Självklart var jag lite små nervös, men coola Chelsan tyckte bara att allting var superroligt! ;) Visst var det lite gnäll när vi åkte tåg i början, men sen så sov hon lugnt resten av resan samt på pendeln, tunnelbanan och bussen. När vi bytte färdmedel så gick rumpan hela tiden och självklart charmade hon de flesta stressade stockholmare. ;) 

Väl hemma hos Marcus på söder, så var hon först lite uppspelt, men sen så var hon precis som vanligt igen och sov lugnt hela natten. Hemresan gick också kanon och hon låg helt utslagen på tåggolvet- mycket intryck för en liten fyra månaders Aussie valp. När vi sen kom hem så möttes både hon och jag av ett hav av pussar från storasyster Lessie. <3 

Känner mig som en väldigt stolt matte (som vanligt) och det känns bra att ha åkt kommunalt och miljötränat så mycket redan. Framför allt så känns det bra att hon verkligen inte visar några rädslor eller stresstendenser- utan pipet på tåget i början var mer för att hon inte fick gå runt eller hoppa upp på sätet. Så sammanfattningsvis så var det en lyckad sthlms tripp för både matte och väppling. ;) Hade dock velat  hälsa på uppfödaren också, men tiden fanns inte eftersom jag var tvungen att åka hem till Lesley... vi får helt enkelt hälsa på Carina och gänget senare i vår. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar