20 mars, 2011

Trevlig dag

Idag har jag haft en riktigt bra dag med båda hundarna. Vi har varit med ute med grannhunden Bill och hans matte Lina i det vackra vårvädret och det var hur mysigt som helst. Har också tränat lite lydnad med båda dogsen och det funkade fin fint. :) Vägde  nyss Chelsea och hon väger 12,1 kg, så hon växer på, även om det går lite långsammare nu. Lesley däremot har blivit lite småfet, så hon får gå på diet- inga tjockishundar hemma hos Zia Rosenquist! ;)

I morgon börjar den nya kursen (typ fortsättningskurs på valpkursen men den är mer inriktad på fotgående med störningar m.m.). Det ska ialla fall bli spännande att träffa nya kurshundar och mattar/hussar samt att gå kursen tillsammans med Lina och Bill... På tal om Lina, Bill och hennes sambo Jesper, så måste jag bara säga att jag är så glad att de ställer upp som nannys till mina hundar och självklart för att de är så trevliga vänner. :) Här kommer två bilder som Lina har tagit när mina hundar har varit hemma hos dem.Nu ska jag gå och handla lite godis och mysa med mina hundar i soffan. <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar