20 april, 2011

Bra dagar

Oj oj oj vad veckorna går snabbt, hinner knappt med! :P Chelsea fyllde 5 månader i måndags , tänk vad tiden går fort! Vi firade hennes "dag" med att gå på dressyrkurs.  Kursen gick jättebra och Chelsea börjar på att få bättre koncentration och är duktig att hålla kontakt. Fotgåendet går väldigt bra, vi tränar höger och vänstersvängar, helt om och helt om halt och hon är väldigt engagerad och följsam. :) Vi har också tränar också sitt och ligg utan förflyttning av bakdelen (alltså att hon bara jobbar med frambenen som man ska göra i tävlingslydnad), vilket också går bra även om tempot inte är lika bra som Lesleys, hehe. Under dressyrkursen har vi även tränat möten och stanna kvar med olika störningar. Stanna kvar är väl det som går sämst just nu och som vi behöver träna mera på. Ska lägga in många små pass på det under dagarna och inte lägga in störningar för fort innan stanna kvar verkligen sitter till 100 %. 

Vad har mer hänt då? Jo jag har upptäckt att Chelsea är badgalen och springer gärna ner i kärr och doppar hela sig! :S Blir både leenden och suckanden från mattes sida när detta sker! :P Så i dag måste jag bada båda hundarna för dem är SÅ smutsiga efter allt plaskande i kärr under veckan... Sen har jag också investerat i den bästa borsten ever- FURminator Ett måste om man har hundar med mycket päls! Tack Carina för tipset, jag är supernöjd med min lilla Rolls Royce borste. :)

Lesley mår bra och vi tränar på alla moment i tävlingslydnad klass I och hoppas att jag snart ska ta mig mod till att tävla?! Ska finslipa lite till, men sen så. Här kommer lite bilder i från förra veckan.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar