28 april, 2011

Påsk & UVI

Under påsken så har mina små pälsbebisar varit hos mormor och morfar medan jag har varit i sthlm hos min pojkvän. Det har varit jättekonstigt att vara utan hundarna i 4 dagar, men erkänner att det var lite skönt att bara vara "Zia" och inte "matte Zia" som jag jämt är. :) Dock saknade jag mina hundar och det var underbart att få träffa dem  igen efter påsken. Det hade gått bra hemma hos momor och morfar, både med katten och hönsen, men Chelsan hade varit lite ledsen första natten och gråtit efter sin matte. :( 

När jag väl hade fått hem mina huliganer så var jag taggad att träna igen, så vi har kört massor med lydnad under dessa dagar samt varit på kurs (gick jättebra). Lesley började löpa i tisdags och självklart börjar agilitykursen i morgon - bra tajmat va? :) Har ringt och pratat med instruktören och det är okej att hon är med i morgon, eftersom är i  förlöpet. Dock måste hon stanna hemma under höglöpet, så vi lär väl missa 1-2 gånger. Men i vilket fall som helst så ska det bli superkul att gå på agilitykurs!

En tråkig sak är att jag misstänker att Chelsea har fått urinvägsinfektion för hon dricker och kissar mycket, är lite irriterad och har bruna flytningar i underlivet samt att hon har varit extremt skällig/gnällig både i går och idag. Ringde därför veterinären idag och hon sa att det troligtvis är UVI, men att man inte kan utesluta en tidig könsmognad (löp)... i vilket fall som helst så fick vi tid i morgon 13.30, så det känns skönt. Har lite dåligt samvete för att jag har varit så sur på Chelsea när hon har skällt, eftersom jag har trott att det har varit trots. :/ Ni får hålla tummarna för oss i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar