26 september, 2011

Det gick sådär

Så var tävlingshelgen över och jag är helt slut! :S Allt har gått bra och jag har haft en trevlig helg hemma hos mor och far. :) Chelsea skötte sig kanon på utställningen, men fick inget pris... dock blev det "very good" och kritiken var bra (skriver kritiken en annan dag). Är mest stolt över att hon stod så himla fint, fixade hanteringen och sprang väldigt bra. Min lilla busunge har blivit så duktig! <3 

Lesley skötte sig sådär på lydnaden. Var superduktig vid uppvärmningen och platsliggningen, men sen när vi skulle göra hela programmet blev hon som förra gången - hon tappade koncentrationen och spanade mot publiken! :( T ex satte hon sig inte i halter utan stod paralyserad och tittade på publiken. La sig inte på läggande som hon ALLTID gör annars. Nej fröken bestämer sig att gå åt ett annat håll när jag kommenderar "ligg". Springr förbi mig på inkallningen och ställer sig bakom mig och kikar på publiken. Vid hopp över hinder som hon alltid gör klockrent, hoppar hon över hindret för att sen springa förbi mig och fram till domarens fikarkorg. Dock fixade hon ställandet ganska bra och fick en 7:a på den. Men ärligt så är jag jättebesviken! Vet inte om det är jag som är för spänd eller om Lesley har "scenskräck"? Domaren sa efter programmet att det syns att vi kan mycket bättre och har stora möjligheter att klättra i klasserna, men att det dåliga resultatet berodde nog på att vi inte har någon tävlingsrutin. :/ Lesley var som vanligt väldigt nöjd och glad efter tävlingen, så hon verkade ha haft skoj ialla fall. ;) Bör tillägga att jag var väldigt alert, glad och berömde henne efter momenten trots att det gick skit, så hon inte upplever tävlngar negativt...

Jaja, vi får väl helt enkelt tävla på och se om det lossnar efter några gånger. 130 p skrapade vi i hop, så det är väl okej ändå. :) Nu ska jag sova, så jag uppdaterar bättre en annan dag. Natti på er. 

 Pälsisarna ute i svampskogen med mig och mamma.
 Lesley på tävlingen
Lesleys pris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar