20 september, 2011

Domarprotokoll

Här kommer mitt protokoll:

1. Platsliggande     10 p (koeff 3) 

2. Tandvisning       10 p (koeff 1)

3. Linförighet        7,5 p (koeff 4) Släpper vid vändning. Växlar position. Styr med kopplet.

4. Läggande           7 p (koeff 2) Mycket sent läggande

5. Inkallande          7 p (koeff 3) Dålig avslutning

6. Ställande              0 p (koeff 3)

7. Apportering         8 p (koeff 1) Tugg

8. Hopp över hinder 9,5 p (koeff 2)

9. Helhetsintryck       7,5 p (koeff 1)


Mina egna kommentarer: Platsliggningen och tandvisningen är jag jättenöjd med såklart. ;) Linförighet känns helt okej för hon kan vara en både sämre och bättre ibland. Läggande och inkallning är jag väldigt missnöjd med, då Lesley annars gör 9,5-10 på båda momenten! Det var under dessa moment hon upptäckte sin husse i publiken och kikade på honom hela tiden, grrr! :( Dessvärre blev jag väldigt sur efter det och då blev ställandet själklart fiasko! Jag både dubbelkommenderade och Lesley ställde sig dåligt samt satte sig innan jag hade återvänt. Annars kanske hon gör 7,5-8 på ställande, då detta är ett moment vi inte riktigt får till helt hundra. Men nollan var helt och hållet mitt fel, så det är som det är... apportering och hopp över hinder är jag nöjd med. Dock tycker jag att hon förtjänade en 10 på hopp över hinder, förstår faktiskt inte varför hon inte fick det?! :/

Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd över att hon klarar av platsliggningen och tandvisningen så bra, eftersom detta är två moment som måste fungera! Resten kan man alltid träna på och om man misslyckas med dessa moment orsakar det ju ingen skada för någon annan. På söndag ska vi tävla igen och då jäklar hoppas jag på högre poäng när inte husse är med. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar