03 september, 2011

Utställningen

Så var det dags för utställningen idag... var ganska nervös och det märkte nog Chelsea av för hon var ganska spänd och okoncentrerad. Sen om det berodde på mig eller brosan Loui, det vet jag inte?! I alla fall så betedde hon sig sådär i ringen, vilket gjorde mig besviken, då vi har tränat väldigt mycket själva och på utställningsträningen på min klubb. Hon skötte sig mycket bättre första gången jag ställde henne, så jag VET att hon kan bättre. Nåväl, kritiken blev ialla fall fin och hon fick ett HP och blev BIR valp. ;) Det senare priset var väl lättvunnet, då hon var ensam i klassen, men det är ju inte lika roligt att berätta, haha.

Dagen blev dock inte lika trevlig, som vi hade räknat med, då brosan Loui fick stryka sig pga. att han tyckte Chelsea hade god parfym (löp) och sen hade han fått för sig att man bara ska busa med syrran på utställning! Trotsig och envis som han är, så hjälpte inte Ammis tappra försök med mutor som korv och roliga leksaker. :(  Så vi får skippa tävlingar tillsammans i framtiden och i stället bara ses för träning och lek. Skittråkigt att det blev som det blev, men det är bara att ta nya tag. <3




Kritiken löd: Stor tik av utm. typ. Vackert uttryck, huvud och pigment, bra hals. Utm. förbröst för åldern, vacker över och underlinje, utm. benstomme, bra vinklar, utm. kors, bra päls som ännu inte fått någon längd. Rör sig bra bak och från sidan, men paddlar fram. Trevlig mentalitet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar