14 oktober, 2011

Stolt

Träningstävlingen i lydnad gick riktigt riktigt bra. Jag är så stolt över dig Lessie! <3 Hade det varit en riktig tävling hade vi antagligen fått 1 pris (vi gjorde ej platsliggning och ställande för att dessa skulle man ta bort på TT), så jag vet ej den "riktiga" poängen... men Lesley var verkligen så duktig som hon brukar vara på träningen. TT i lydnad var precis som en riktig tävling, med riktig domare, tävlingsledare, samma regler osv. Skillnaden var att det ej var någon platsliggning och att man skulle välja bort ett moment. Är som sagt helnöjd med vår prestation och vi kom faktiskt 2:a av 6 ekipage. :) Känner att vi verkligen behövde detta självförtroende inför de kommande tävlingarna... har dock valt att stryka mig ifrån Tierps tävlingen nästa helg pga. att jag vill umgås med Marcus (han har varit bortrest i 2,5 veckor). Så nästa tävling blir den 29 okt i Kista. :)

Jag och Lesley har nu börjat träna vissa moment inför lydnadklass II och förhoppingsvis blir det start i den till våren. I årsskiftet blir det ändringar i tävlingslydnad, så det är därför ingen idé att lära in de moment som ev. skall ändras innan dess. :) Läs mer om förslaget här ----> Lydnadsregelrevidering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar