10 oktober, 2011

Tokfia

  

Idag när jag skulle träna klossträning med Chelsea, så blev hon helt övertänd och knäpp! :S Hon studsade upp på "klossen" (boken) med framtassarna för att sen nästa sekund flyga på mitt ben och börja jucka. Tror att steget mellan att ha framtassarna på klossen och att röra bakdelen blev lite för svårt för fröken. Hon har kunnat röra på baken förut, men idag var hon så träningssugen, så hon bara flög från boken till mitt ben. Satte mig i soffan och ignorerade henne, men då hoppade hon upp på min rygg och började jucka. Blev så irriterad på henne, så det slutade med att dagens klossträning blev platsliggningsträning istället! 

Chelsea är så himla rolig att träna med, eftersom hon alltid ger allt... tyvärr har hon tendenser att dippa över ibland, men det beror både på mig (att jag är otydlig) och hennes ålder. Dock har jag hellre en glad och träningsgalen hund, än en svårmotiverad. :P Vi får göra ett nytt försök med klossträning i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar